Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mijn lijstje/account verwijderen?
Je kunt je lijstje verwijderen door naar de 'Profiel' pagina te gaan en daar te kiezen voor 'Lijstje verwijderen'. Hiermee verwijder je je account en al je kadootjes.
Ik weet mijn wachtwoord niet meer, hoe kom ik achter mijn wachtwoord?
Klik op de link "Wachtwoord vergeten?". Vul vervolgens je e-mail adres in en kies 'Versturen'. Je ontvangt dan een e-mail met een link waarmee je je wachtwoord kan veranderen.
Waarom moet ik een e-mailadres opgeven als ik alleen een kadootje wil afstrepen?
Om misbruik van de lijstjes te voorkomen, vragen wij aan iedereen om zich te registreren.
Alleen geregistreerde mensen mogen kadootjes afstrepen en reacties plaatsen bij lijstjes.
Op deze manier proberen we te voorkomen dat mensen zomaar kadootjes gaan afstrepen op lijstjes en ongewenste reacties gaan plaatsen.
Geregistreerde mensen kunnen ook weer kadootjes 'ontvinken' als de aankoop bijvoorbeeld niet gelukt is.
Ik wil een oud lijstje waarvan ik het e-mailadres niet meer weet (of niet meer heb) weggooien, wat nu?
Stuur een mailtje naar info@lijstje.nl met het verzoek om je oude lijstje te verwijderen. Geef duidelijk aan om welk lijstje het gaat en probeer zoveel mogelijk details van het lijstje op te noemen (naam, adres, woonplaats, wachtwoorden etc.).
Wij verwijderen je lijstje als de gegevens in orde zijn.
Hoe kan ik kadootjes van mijn lijstje verwijderen?
Als je met de muis over een kadootje gaat, zal er een link 'verwijderen' verschijnen. Als je hierop klikt kan je het kadootje verwijderen
Ik heb maar één e-mailadres. Is het mogelijk om meerdere lijstjes te maken met hetzelfde e-mailadres?
Ja, je kunt extra verlanglijstjes maken op één e-mailadres. Om een extra verlanglijstje toe te voegen klik je hier: www.lijstje.nl/account/new
Kunnen al mijn vrienden mijn lijstje zien?
Ja, mits zij antwoord kunnen geven op een persoonlijke vraag die jij aangeeft als je je lijstje voor de eerste keer maakt.
Is het mogelijk voor derden om mijn e-mailadres te achterhalen via lijstje.nl?
Nee, dit is niet mogelijk. Je e-mailadres wordt nooit op een pagina getoond of in een URL gebruikt.
Kan ik mijn persoonlijke gegevens laten verwijderen?
Je kan dit zelf doen. Druk bij "Mijn profiel" op de knop "Profiel verwijderen". Of gebruik het contactformulier als het niet lukt.
Kan ik mijn persoonlijke gegevens exporteren?
Als je via het contactformulier vraagt om het toesturen van je persoonlijke gegevens dan maken we dit voor je in orde.
Worden mijn persoonlijke gegevens gebruikt voor commerciele doeleinden?
Nee, lijstje.nl verstrekt geen persoonlijke informatie aan derden.
Maakt lijstje.nl gebruik van cookies?
Ja, lijstje.nl gebruikt cookies. Hierdoor hoef je niet elke keer dat je lijstje.nl bezoekt je naam en wachtwoord op te geven. Indien je dit niet wilt (bijvoorbeeld omdat je deze PC met anderen deelt) kun je, nadat je klaar bent, op 'afmelden' klikken. Je moet dan wel de volgende keer dat je lijstje.nl bezoekt opnieuw inloggen.
Waar en hoe kan ik een bug in Lijstje.nl melden?
We horen het heel graag als je een beveiligingsprobleem op Lijstje.nl hebt gevonden. Gebruik hiervoor het contactformulier of mail naar info@lijstje.nl. Je hoort dan snel van ons. We houden jou als vinder goed op de hoogte. Als het nodig is maken we melding van het probleem bij de autoriteit persoonsgegevens en eventueel de betroffen gebruikers.
Kan ik, als ik iets op internet zie dat ik wil hebben, dat met één klik op mijn lijstje zetten?
Ja. Sleep de volgende link naar de bladwijzers van je browser: Zet op mijn Lijstje.nl - als je dan op een andere website iets ziet dat je wil hebben, klik je op de knop in je bladwijzers.